Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
153 posty 1222 komentarze

A contrario - Miejsce Wolnej Myśli

Acontrario - Blog forum Acontrario.pl - Forum Wolnej Myśli, niezależne forum śledcze.

Ujawniamy zdjęcia z 7 kwietnia

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Udało nam się uzyskać dostęp do zdjęć lotniska w Smoleńsku z 7 kwietnia 2010 - z wizyty Premiera Tuska i jego delegacji. Należy w tym miejscu przypomnieć, że niektórzy dziennikarze i blogerzy rozpowszechniali informacje jakoby Premier leciał Casą, a nie Tu-154. Zacytujmy niektórych.

> Jarosław Olechowski reporter TVP Info
(czas 3:25):

> Sławek Krenczyk, reporter Radia ZET:

 Stewardessa w Smoleńsku była już trzy dni wcześniej. Leciała z delegacją, której przewodniczył Donald Tusk.Wtedy udało jej sie szczęśliwie wrócić do domu. O przedostatnim locie Maciejczyk wspomina jeden z dziennikarzy, którzy w środę byli na uroczystościach w Katyniu. Tyle, że wtedy delegacja wraz z dziennikarzami na miejsce poleciała nie tupolewem, ale wojskowym samolotem CASA.

 - Warunki mieliśmy spartańskie. Siedzieliśmy obok siebie na wąskich, niewygodnych ławach i rozmawialiśmy całą drogę. Uśmiechnięta,ciepła, pełna życia dziewczyna opowiadała mi o swoim marzeniu z młodości, gdy chciała zostać pilotem. [1] [2]

Skąd te dezinformacje? Wydaje nam się, że całe zamieszanie wynikia z prostego powodu. Delegacja z dnia 7 kwietnia miała do dyspozycji 6 zakontraktowanych samolotów, z któych 4 poleciały do Smoleńska. Tusk lądował prawie pustym tupolewem, oprócz niego lądowały jeszcze Jaki 40 i Casa. Czy ktoś z Was o tym słyszał? No właśnie. A teraz wyobraźcie sobie co by się działo w naszych mediach gdyby taką wycieczkę zafundował sobie Pałac Prezydencki. TVN 24 grzmiałby od poranka. Zaproszeni przez Monikę Olejnik eksperci od rana maglowali by temat. Ekspert Hypki specjalnie jechałby do Moskwy by udzielać wywiadów dla Młodego Konsomolca.

Mimo wszystko nie wyjaśnia to plotek o "niesprawnym tupolewie".

Przejdźmy więc do samych zdjęć.

Zdjęcia według meta danych z zdjęć były robione 07.04.2010 parę minut po godzinie 13 w południe, dokładnie o 13:18 czasu miejscowego. Robił je niejaki ALEXANDER NIZOVTSEV=ALEX  NIKKOR. Według zdobytych informacji prawdopodobnie jest to reporter służby prasowej gubernatora rejonu Smoleńska.


 

Zgadnijcie na koniec jakim samolotem lądował premier Putin? Tak, TUPOLEWEM [3].

Dla niego widać to nie był niesprawny złom.

Voltar

Artykuł powstał za pomocą białego wywiadu w ramach forum Acontrario.pl

 

Update 1: Przyjrzyjmy się z bliska instalacji w tle: ILS czy po prostu radar?

Update 2: Czy na podstawie powyższych zdjęć można rozpoznać kierunek podejścia z 7 kwietnia? Ze wschodu czy z zachodu? Las w tle sugerowałby kierunek wschodni a więc identyczny z 10 kwietnia.

Update 3: Zdjęcia opublikował Władysław Kononow, Szef Polityki Informacji i Public Relations w rejonie Smoleńska (начальник Главного управления информационной политики и общественных связей Смоленской области)

Update 4 Ciąg dalszy wizyty: [4]

Update 5:

Zdjęcia Allena Paula, członka delegacji oficjalnej [5]:

[1] //www.fakt.pl/Barbara-Maciejczyk-3-stewardessa,artykuly,69180,1.html

[2] //clouds.salon24.pl/246980,tu-154-byl-w-smolensku-9-04-a-7-04-tusk-polecial-casa

[3] //vkononov.ru/2010/12/antifotomontazh/ & //vkononov.ru/2010/12/antifotomontazh-2/

[4] //clouds.web-album.org/photo/392093,7-kwietnia-smolensk

[5] //www.allenpaulbooks.com/gallery/?level=album&id=12

KOMENTARZE

  • @Bieszczadnik
    W każdym razie w filmiku tym reporter mówił:

    "7 kwietnia premier Tusk nie leciał Tupolewem tylko Casą, bo ten był niesprawny"
  • Rewelacja
    spójrzcie tylko na pierwsze zdjęcie i zwróćcie uwagę co tam stoi pod lasem ...
  • @Acontrario
    7 kwietnia Tupolew był sprawny i leciał, a l e tusk wolał leciec niewygodną Casą
  • @Acontrario
    Mysle, ze lot Tuska byl proba generalna przed zamachem. Zgrano wszystkie parametry aby potem miec co dolaczyc do MAK, bo TU 101 w Smolensku 10/4 nie bylo.
  • @Bialkowski
    Na skrzynce technicznej jest zapis parametrów lotów zarówno z 7 kwietnia, jak i 10.

    Tusk leciał tupolewem, dziennikarze lecieli Casą.
  • Ujawniamy...
    No ilja only adin problem, tawariść, w okolicach smoleńsk siewiernyj ani jużnyj nikakgda/ nikuda nibud' jeziorka na mapie światowej. Ktoś wkleił?
    Pozdrawiam
  • @Anderson
    to nie jeziorko tylko pas lądowania... bez komentarza
  • @giz
    to wygląda na jakieś mobilny system naprowadzania typu ILS, a przecież głośno nam wciskali, ze lotnisko było DOKŁADNIE TAK SAMO przygotowane i wyposażone na przyjęcie obu lotów z 7.04 i 10.04!!!
  • @Acontrario
    Zaraz. Cos mi sie juz gmatwa. Slyszalem, ze skrzynki zawieraja parametry tylko jednego, ostatniego lotu. Co do mego poprzedniego wpisu, to mialem raczej na mysli parametry potrzebne do mistyfikacji na wiezy kontrolnej.
  • @geoja
    WOW - też tak uważam, czyli jest sensacja !!!
    lecę z tym dalej ...
  • @Acontrario; Anderson
    Co do jeziorka, to niezle zludzenie. Ten ciemnieszy pasek z "acontrario.pl" narobil tyle zamieszania. Ja tez w pierwszej chwili odnioslem wrazenie, ze w tle jest jezioro. Autorze, umiesc to gdzies na dole nie na srodku, bo wiecej bedziesz mial takich komentrzy.
  • @Bialkowski
    Zdjęcia poprawione i uzupełnione.
  • @Bieszczadnik
    Bardzo. Majatek wydają na nadgodziny
  • @Bieszczadnik
    Wygląda na Radar PAR, RSP-6.
  • @Acontrario
    U mnie EXIF pokazuje tak:
    [DateTimeOriginal] = "2010:04:07 13:18:53" [DateTimeDigitized] = "2010:04:07 13:18:53"

    Skąd ta różnica jednej godziny u Ciebie??
  • @lordJim
    u mnie pokazuje

    2010:04:07 12:18

    przy lądowaniu polskiego tutka
  • @Bialkowski
    :) słodkie, tyle, że z tego co wiem, aparaty fotograficzne nie miewają fatamorgan za to photoshop do tego został stworzony.
    Pozdrawiam
    PS Acontrario- powiedzmy, że nie było sprawy. Pas startowy- ok. Przyjąłem. Pax.
  • @Acontrario
    Jakiego programu używasz do odczytu danych w EXIF?
    Możesz odczytać EXIF z tej fotki i podać? :

    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0714.jpg
  • @lordJim
    Firefoks podaje mi 13:18:53

    natomiast Windows Vista: 12:!8

    stąd ta różnica... :/
  • @Acontrario
    Ja sprawdzałem kilkoma softami i zawsze mam 13:18
  • @Bieszczadnik
    "Filmik już usuneli."

    Dałem nowego linka.
  • @lordJim
    w Operze v.11 , otwórz sam obrazek w nowym oknie, kliknij prawym przyciskiem myszki i wybierz właściwości.
    W przypadku obrazka z zamieszczonego przez Ciebie linku to wygląda tak:

    Orientacja obrazka: 1
    Data i czas modyfikacji pliku: 2010:04:07 23:18:46
    Wykonano za pomocą urządzenia: NIKON CORPORATION
    Model urządzenia: NIKON D300S
    Oprogramowanie: ACD Systems Digital Imaging
    Autor obrazka: ALEXANDER NIZOVTSEV=ALEX NIKKOR
    Prawa autorskie: ALEXANDER NIZOVTSEV=ALEX NIKKOR
    Czas ekspozycji: 0,0015625
    Wartość przysłony: 13
    Program ekspozycji: 2
    Czułość ISO: 400
    Korekta ekspozycji: 0
    Jasność obiektywu: 5
    Tryb pomiaru: 2
    Źródło światła: 0
    Lampa błyskowa: 0
    Ogniskowa: 135
    Metoda wykrywania: 2
    Parametry użytkownika: 0
    Tryb ekspozycji: 0
    Balans bieli: 0
    Powiększenie cyfrowe: 1
    Odpowiednik ogniskowej dla filmu 35 mm: 202
    Typ ujęcia: 0
    Sterowanie wzmocnieniem: 1
    Kontrast: 0
    Nasycenie: 0
    Ostrość: 0
    Zakres odległości obiektu: 0

    Jak macie to wrzucajcie linki do zdjęć w pełnym formacie.

    pzdro
  • FastStone Image Viewer 4.3
    polecam ten darmowy programik, jest genialny, ma wszytko co jest potrzebne do podstawowej obróbki fotek, oczywiście również odczytuje exhif i istotnie do ww zdjęcia pokazał mi godzinę 13:18:53
  • @giz
    Giz, proszę Cię..nie ubliżaj mi ;o)
  • @giz
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0714.jpg
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0737.jpg
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0738.jpg
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0744.jpg
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0750.jpg
  • @lordJim
    dzięx, ale kurde balans ten ostatni DSC_0750, pokazuje takie dane w Operze:
    Data i czas modyfikacji pliku: 2010:04:09 09:09:23
    Wykonano za pomocą urządzenia: NIKON CORPORATION
    Model urządzenia: NIKON D300S
    Oprogramowanie: ACD Systems Digital Imaging
    Autor obrazka: ALEXANDER NIZOVTSEV=ALEX NIKKOR
    Prawa autorskie: ALEXANDER NIZOVTSEV=ALEX NIKKOR

    a w FastStone inną datę i godzinę, chyba tę prawidłową, czyli godzinę powrotu Tuska?
    Data i czas modyfikacji pliku: 2010:04:09 13:41:38

    ciekawe co?
  • @giz
    Zakręciłeś się. Kolo sobie obrabiał te fotki 09.04
    DSC 0714 07.04.2010; 13:18:53 - modyfikowane 07.04.2010 23:18:46
    DSC 0737 ----"---- ; 13:30:28 - prawdopodobne
    DSC 0738 ----"---- ; 13:30:58 - modyfikowane 09.04.2010
    DSC 0744 ----"---- ; 13:35:41 - modyfikowane 09.04.2010
    DSC 0750 ----"---- ; 13:41:38 - modyfikowane 09.04.2010
  • @lordJim
    tak też podejrzewałem, dzięki ;-0
  • @lordJim
    jedną już wykorzystałem i ............. porzuciłem ;-)
    http://z2.frix.pl/frix206/24925194002b94e14d6199a1/900_07%20kwietnia%20pod%20lasem.jpg
  • @giz
    To teraz napisz co na tej, Twojej fotce nie pasi ;o)
  • @lordJim
    nie, no tutaj wszystko pasi ;-)
  • @giz
    a co powiesz o cieniach na fotce?
  • @lordJim
    ciekawe po co te zdjęcia modyfikowano 9 kwietnia... ;)
  • czy autor umyślnie ukrywa część komentarzy?
    autor napisał:

    "Na skrzynce technicznej jest zapis parametrów lotów zarówno z 7 kwietnia, jak i 10"

    ja skomentowałem:
    z tego co pamiętam, to rejestratory zapisały ostatnie pół godziny lotu, nie mogło zatem być na nich zapisu z 7 kwietnia
    napisałem więcej, ale wpis wcięło
    przypadek??
    bo jeśli autor cenzuruje wpisy, to może o tym raczy uprzedzić? nie napisałem nic czego musiałbym się wstydzić!
  • uzupełnienie
    pamiętam jak mówiono w mediach, że na przylot putina zainstalowano przewoźny system naprowadzania
    chyba nikt normalny nie uwierzy, że car rosji lądował na lotnisku w stanie w jakim było 10.04.2010
  • @gallux
    nikt tutaj niczego nie cenzuruje, widocznie źle wkleiłeś posta, albo wystąpiły jakies problemy techniczne

    wracajac do twojego posta = 30 minut zapisuje magnetofon, natomiast skrzynka techniczna ma dane z dłuższego okresu, w raporcie MAK masz nałożone na siebie dane techniczne lotów z 7 i 9 kwietnia

    sa tez wydruki chyba pięciu ostatnich lotów (czas w powietrzu)
  • @Acontrario
    oczywiście miale na myśli 7 i 10 kwietnia

    9 kwietnia nie jest na wykazie lotów
  • @autor
    Cenna taka banalna niby informacja że Putin przyleciał tupolewem. Czy dzienikarze tego nie mogli się dowiedzieć. mogli. ale wtedy odwracało by uwage od tego że skoro samolot nie taki grat to co się stało.
    Jeszcze bardziej swiadczy o tym że ci pożal sie Boże dzieninkarze, wiedzieli czy czuli szybko że to zamach. Ci z rezimowcy bwez wyjątku chyba. Bo za kompletnych debili ich nie uważam
  • @Bialkowski
    Cenna uwaga. Chyba tak było
  • @Acontrario- okroił pan swoją notkę z 18 lutego-usunięte listy członków delegacji
    W swoim wpisie z dn.18 lutego
    http://acontrario.nowyekran.pl/post/3333,kolejne-niejasnosci-wokol-lotu-tupolewa

    usunął Pan cały spory fragment, gdzie podawał Pan linki do zmieniającej się listy pasażerów. Miał Pan również JPEG pierwszej listy. To wszystko zniknęło. Powód?
  • @Alpha-Alpha
    "okroił pan swoją notkę z 18 lutego-usunięte listy członków delegacji W swoim wpisie z dn.18 lutego usunął Pan cały spory fragment, gdzie podawał Pan linki do zmieniającej się listy pasażerów. Miał Pan również JPEG pierwszej listy. To wszystko zniknęło. Powód?

    Czy jest pan idiotą czy świadomie kłamie? NIC NIE BYŁO USUWANE. Chyba wiem co się panu pomyliło - przeczytał pan wpis na forum acontrario i porównał z notką. Notka na blogu ma inny charakter, zamiast wklejać całą listę zrobiłem opisówkę zmian bo na blogu nie ma po prostu miejsca na wklejanie listy 96 nazwisk. W ciągu kilku dni będzie gotowa nowa notka z faktami i zdjęciami list pasażerów które pana zadowolą.
  • @Acontrario
    Uzupełniono notkę o nowe zdjęcia.
  • Wrzutka???
    Myślę, że zdjęcia z lądowania i lotniska są zmanipulowane, nie mają nic wspólnego z 7 kwietnia. Mają utwierdzać teorie, pasujące do fabuly MAK. Nie ma tam nic, co precyzyjnie,wizualnie potwierdzaloby, że Tusk i Putin lądowali na, na tym wlaśnie Smoleńskim lotnisku, i czy te fotki przedstawiają w "calości" to lotnisko??? JUż, tylko uwaga o cieniach, wykazana przez lordJima, jakoś przeszla bez komentarza, choć ewidentnie widać, inne kierunki cienia, co w skrócie oznacza, że jest fotomontaż czasowy??? Dyskusja, która skupia się na czasie, pokazanym przez aparat, to już przesada, biorąc pod uwagę stan techniki, możliwości manipulacji"nie takimi danymi", tymbardziej, że byl przygotowywany precyzyjnie zamach, i pewne elementy dezinformacji, byly szykowane zgodnie z jakąś logiką??? Dziś oczywiście tego nie wiemy, ale jestem prawie pewny, że ktoś, to kiedyś opowie??? Pzdr
  • @balsam, All
    Na potwierdzenie @balsama proszę porównać teraz EXIF fotki DSC 0714 (wyżej w postach jest "oryginalny") z fotką z poniższego linka:
    http://s2.ifotos.pl/img/DSC0714_hrpwhpe.jpg

    P.S. Z powodów tech. serwera troszeczkę zmniejszyłem rozdzielczość "oryginału".

    Pzdr. ;o)
  • @lordJim
    Nie neguję notki pokazuję tylko przykład, że można ingerować w zapisy EXIF.
  • @balsam
    gdyby to była wrzutka to Tusk chwaliłby się zdjęciami z wizyty na prawo i lewo, ale nie, wypłynęły one dopiero w grudniu 2010

    wrzutką była informacja że tupolew 7 kwietnia był niesprawny (czytaj = 10 kwietnia to nie zamach tylko wynik potencjalnej awarii)
  • @All
    Jeszcze było zdjęcie Witolda Lilientala: http://clouds.salon24.pl/271607,tu-154m-7-kwietnia-czyli-czarny-kot-w-kokpicie

    Więcej zdjęć:

    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0722.jpg
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0731.jpg
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0732.jpg
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0740.jpg
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0691.jpg
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0692.jpg
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0752.jpg
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0759.jpg
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0760.jpg

    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0821.jpg
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0830.jpg
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0833.jpg
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0959.jpg

    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0714.jpg

    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/%D0%B2%D0%B2%D0%BF.jpg

    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0737.jpg
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0738.jpg
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0744.jpg
    http://vkononov.ru/wp-content/uploads/2010/12/DSC_0750.jpg

    Wg zdjęć na tym lotnisku 7.kwietnia lądowały 3 tupolewy, pierwszy rosyjski ok. 11.00, później polski i Putina.
  • @intheclouds
    PW
    Pzdr. ;O)
  • @ALL
    "W dniu dzisiejszym portal www.solidarni2010.pl został w wyjątkowo bezczelny sposób zaatakowany przez hakerów. Technicy od kilku godzin próbują rozwiązać ten problem, na razie bezskutecznie.
    Wczoraj hakerzy przeprowadzili "próbę generalną" i nie można było wejść na naszą stronę przez ok. godzinę, a dziś nastąpił "główny" atak.
    To kolejny przykład cenzury internetu w wydaniu "Ministerstwa Miłości"!!!
    Prosimy o rozpowszechnianie tej informacji."
    S.24 zresztą też.
  • All
    Na zdjęciu Allena Paula są inne schodki podstawione pod samolot, niż te na zdjęciu gubernatora Smoleńska...
  • @intheclouds
    A ciężko zauważyć że te z daszkiem są przy drugich drzwiach ( na zdjęciach gubernatora ) ? a potem je przesunięto pod pierwsze drzwi ( zdjęcia Allena ) ?

    Wystarczy się przyglądnąć..
  • @Acontrario
    Po pierwszych (bez daszka) schodzą z pokładu pasażerowie. Na drugim zdjęciu (Allena) również schodzą z pokładu pasażerowie. Przesuwali te schodki w trakcie opuszczania samolotu przez pasażerów?
  • @intheclouds
    Odpowiedź jest dziecinnie prosta, a może jedno to pokaz wsiadania a drugie wysiadania, Allen robił z autobusu, więc sądzę że to początek czyli wysiadanie, a gubernatora to wsiadanie na pokład, czym się sugeruje ? Zobacz ile jest busów, na allena są dwa, a na gubernatora jest jeden biały bus i tuż zaraz obok autobus brak drugiego busa ;) zobacz też układ samochodów, jest całkowicie inny ;)

    Czyli jedno to pokazanie wysiadania a drugie wsiadania.

    Pozdr.!
  • @Acontrario
    http://www.allenpaulbooks.com/gallery/images/gallery/katy__/img_1313.jpg

    Wylot EXIF 2010-04-07 03:44

    http://www.allenpaulbooks.com/gallery/images/gallery/katy__/img_1314.jpg

    EXIF 2010-04-07 06:07

    Mimo, że Allen miał źle ustawiony czas w aparacie, zrobił zdjęcie na Okęciu ok. 2 godziny wcześniej niż to z tutką na lotnisku Siewiernyj. Więc jest to przylot.

    Zdjęcia gubernatora jest jak sam zaznacza na swojej stronie z przylotu Tu-154.
  • @intheclouds
    zdjęcia gubernatora mają exif z przylotu i lądowania (13:28 bodajże z tego co pamiętam)

    być może te daszki był rozkładane, nie wiem, musiałbym się bliżej temu przyjrzeć, jak dla mnie to nie ma znaczenia żadnego, ważne że pokład tutki był prawie pusty na pokładzie było 39-39 osób z ok. 120 wolnych miejsc. To jest istotne. Czemu tak mala grupa leciała taką ilością smaolotów a w sobotę zamiast wysłać generalicję Casą upchano wszytskich na pokład tutki.

    To jest pytanie do Tuska.

    Volt.
  • @Acontrario
    Wszystko jest dziwne z tego 7.kwietnia. Poleciały wtedy aż 4 samoloty - 2 casy, jak i tu-154.

    Ja zaraz napiszę notkę o tych zdjęciach, bo tam więcej nieścisłości jest.
    Mam zdjęcie, na którym te schodki odjeżdżają od tutki, więc tam na pewno daszka nie było.
  • @All
    Dłubiąc w inecie natrafiłem (niestety nie mogę podać linka) na materiał o próbnym przylocie feralnej Tutki przed 10 Kwietnia. Materiał osnuty był AFAIR wokół postaci jednej ze stewardess i dziwnym zamilczaniu i tuszowaniu faktu owego testowego przelotu.
    Zastanawia mnie, że tego wątku się nie ciągnie.
    Ja już pomijam takie oczywistości, że lądowanie i postój daje rozmaite możliwości manipulacji przy samolocie.
    Ale gdyby np. podczas tego przelotu był system ILS, zaś 10 go nie było, to mogłoby to tłumaczyć próbę odejścia na autopilocie przez Prostasiuka.
    Trudno śledzić wszystko, więc może temat jest przewałkowany, ale poza tym efemerycznym wpisem nie natrafiłem na żadne dokopywanie się szczegółów tego testowego przelotu, który AFAIR 'wyparował' z książki lotów Tutki, czy z jakichś innych rejestrów.

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

ULUBIENI AUTORZY

więcej